Ultima zi

A fost alaturi de noi 10 ani...
Nicuta - pisica noastra.

Iar astazi parca stiam ca nu o mai  revad. Dimineata m-a terzit ca de obicei dupa ce a sunat desteptatorul. Dar cand a venit pe la 4 dimineata am observat ca ii este dificil sa se ridice in pat. Am ajutat-o. S-a culcat linistita langa mine si a asteptat sunetul desteptatorului.Stia ca nu ma voi trezi mai devreme. Eu insa nu m-am gandit ca va fi ultima dimineata alaturi de ea. Stiam ca vom merge astazi la medic. Vedeam ca se simte rau. Dar ca si de fiecare data speram ca nu e nimic strasnic. Va primi tratament si se va face bine. Dar nu a fost asa. Medicii ne-au spus ca nu are sanse. Boala a progresat prea repede. Nu am reusit sa o salvam.
Acum nu mai e cu noi. E foarte trist. Am impresia ca s-a rupt ceva din mine. 10 ani. A fost mult alaturi de noi. A avut o viata frumoasa de pisica.
Imi amintesc de ziua cand am adus-o acasa. Era micuta si foarte independenta. Nu se supunea tuturor regulilor. Dar a invatat multe. Cunostea mlte cuvinte omenesti. Ne stia dispozitia.
Ne simtea pasii atunci cand ne intorceam acasa. Si ne intampina la usa. Si uneori venea si mai comunica cu noi in limba ei.
Iar cand vedea ca suntem ocupati incerca sa fie si ea ocupata cu lucrul nostru. Pentru ea era interesant sa schimbe mobila impreuna cu noi, sa faca reparatie, sa se aseze langa noi cand luam masa, sa-mi ajute mie cu hartiile atunci cand eu lucram cu ele. Pana la 5 ani se juca. Apoi dupa ce a devenit mamica - au aparut mai multe probleme pe capul ei. Dar s-a discurcat de minune. A fost o mamica foarte buna. Avea grija de copilasii sai. Apoi, dupa ce puii au plecat de langa ea, a pierdut interesul pentru joaca. Si pur si simplu traia in voia ei.
Nu avea un loc preferat. Ii placeu locurile linistite. Nu iubea toti strainii in casa. Era foarte delicata in alegeri. Aveam impresia ca ea ne intelege mai mult decat altcineva.
In gluma deseori ziceam ca ea are studii superioare si masterat. Era desteapta.


...E prea liniste in casa. Eu ii simt lipsa. Ii voi simti mereu lipsa.

O  sa ne fie dor de tine. Mult-mult. Noi te-am iubit.


P.S. Numai cei care iubesc viata ma vor intelege. 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Человеку надо мало

Durerea

Satra - un film Basarabean